Bärbar dator

Sitter just nu vid min dator, min bärbara som annars bara ligger i en byrå låda. Sist jag hade uppe den var i januari såg jag precis, ska börja sitta vid den mer men blir lätt att man skippar dator när man har Iphone. Allt finns ju liksom i den och eftersom Johan´s dator för det mesta står på är det lättare att sätta sig vid den än att ta upp min i byrå lådan. :P
Just nu installerar jag ett nytt antivirus program och sen ska Johan få formatera om min data, har nog en hel del skit på den just nu.

Dagen idag har bestått av pluggande, jag har verkligen glömt hur mycket det var att få in i huvudet. Det märks att man inte är pur färsk längre. Haha.
Tog ett avbrott förut och sprang 30 minuter på mitt löpband, det är något som jag dragit mig för väääldigt länge. Och ack vilken träningsvärk jag har idag från igår då jag också sprang. Skönt när det känns. ;)

Har även blivit tokig flera gånger idag, våran kaffemaskin har gått sönder. Det är ju liksom något man bara tar för givet ska fungera men icke. Idag har ångrat mig många gånger att vi inte har en kaffebryggare istället, men eftersom det bara tar tid så är det värt det när det inte krånglar och eftersom det bara tar endast 2 minuter att få sitt kaffe med kaffemaskin på morgonen är det toppen bra. :)
Tur jag har en händig man här hemma som just nu försöker sig på att laga den och fungerar inte det får vi lämna in den på lagning, jag vägrar att gå tillbaka till kaffebryggare.
Hur som helst så blev mamma min räddare i nöden idag och bjöd på kaffe, jag har inte tidigare märkt av hur beroende jag egentligen blivit av kaffet eftersom det är något alltid finns här hemma.




Har mer att berätta, håll tummarna tillsammans med min att min morfar jobbar nästa fredag. För om han gör det ska jag åka med honom i lastbilen till Skåne. Perfekt att ha en morfar som kör lastbil och en syster som bor i Skåne. ;)
Att jag åker med morfar beror på att Mimmi ska åka med hit upp på söndagen och då är det väldigt onödigt att åka i två bilar, både dyrt och tråkigt. Så med andra ord är morfar perfekt. ;)
Träffar tyvärr inte min morfar så ofta längre så det kan bli trevligt att få göra det i 3 timmar då, han har valt att ta avstånd vilket jag fortfarande inte förstår varför han gjort. Jag minns min morfar som väldigt snäll och ett Elvis fann, när jag var liten avgudade jag alla hans Elvis saker som han än idag har kvar. Han hade ett helt rum med bara Elivs prylar i där vi aldrig fick vara ensama. Haha.
Jag önskar att min morfar kunde bry sig lite mer om oss...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback