Hemma från Skåne.

Kom hem vid 3 tiden från Skåne, bil resan gick bra men ju närmare vi kom Skövde dessto mer snö blev det.
Illa, Skåne var underbart och precis lagom med snö. Här är det bara kallt och en jäkla massa snö, det har försvunnit lite men i veckan väntas det ännu mer. Jag säger: Sluta, jag vill inte ha mer snö.

Åkte direkt upp till mamma och Bosse för att hämta Tys, dock jobbade mamma och det var bara Bosse hemma. Han bjöd på kaffe. Tys verkade inte speciellt glad över att se oss, tror han haft det för bra hemma hos dem och blivit alldels för bortskämd. :P

Dirket när vi kom hem plockade jag fram dammsugaren, något jag inte hann med innan vi åkte och det behövdes verkligen. Efter det kurrade magen och det blev middags time, köttfärssås och spagetti.
Sen var det dags för en dusch med hårinpackning, skönt att få det gjort. Håret blir så underbart efter.

Nu har jag suttit och kikat i min almenacka och ska snart krypa ner i sängen.
Imorgon väntas jobb i ett dygn, går på ett nytt schema imorgon.
Mina dagar är alldels perfekta och lagom, vi ska ha ett fyra veckors rullande schema.
V 1. Måndag + Lördag.
V 2. Torsdag.
V 3. Onsdag + Söndag.
V 4. Fredag.
Jag älskar att jobba dygn, är så himla skönt att ha några dagars ledighet mellan passen och det är speciellt bra eftersom jag har Tys att tänka på också. Johan jobbar ju 7-16 varje dag och bara ledig helgerna.
Jag vill aldrig byta bort mina dygns pass mot ett vanligt "svensson jobb 7-16", jobbar gärna ett dygnspass på helgerna bara jag får tid för Tys på veckorna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback