Hela händelsen



Allt började redan i fredags kväll, cirka klockan 24 då en kille som sitter i styrelsen i våran förening kom upp och berättade att vi haft inbrott i vårt förråd. J gick då ner för att kolla läget och efter kom jag skit förbannad. Upptäckte att inget var stulet eller så men själva grejen, man gör inte så. Jag blev arg och gick ut för att titta läget (barfota), såg då inget. Gick upp igen för att somna om vilket inte gick så bra. Sov endast 3 timmar denna natt.

Klockan 5 på morgonen kom M hit och vi gick ner till bilen för att åka och hämta upp svärmor. Hann inte mer än ner för än vi såg två personer stå vid en bil. Dom började gå ner mot våran källaren och jag hade ögonkontakt med den ena hela tiden, riktigt hånflinade gjorde han. Vi bestämde oss för att gå upp för att hämta M´s bil och ställa den på min parkeringsplats, upptäckte också att det lös i källaren. Gick upp och knackade på hos killen som kom upp natten innan till oss men ingen öppnade, hörde även hur det lät i från källaren. Jag samlade allt mitt mod, tog med mig M som nog var räddare än jag och gick ner till källaren.
Den första killen jag såg frågade mig vad som hände där nere och jag kontrade med att jag precis skulle fråga honom vad fan dom höll på med. Frågade efter den andra killen som stod inne i ett utav förråden och tryckt och inte kom ut efter säkert 20 sekunder.
När han till sist kom ut frågade jag honom vad han höll på med vilket han svarade tillbaka att dom bara kollade lite. Jag sa då till dom att dom inte hade ett skit att göra i våra förråd och att han inte ens bodde i vårt hus.
Efter detta upptäckte jag att det stod en tv bänk utanför förråden och såg där på två utav våra tavlor. Frågade vad tusan mina två tavlor gjorde på den tv bänken och bad honom lägga tillbaka dom. Vilket han även gjorde och visst mycket väl vilket förråd som var mitt.
Jag såg då hur hans två ögon svartnade och bestämde mig för att ta M med mig och gå. Sedan kunde jag inte göra så mycket mer och mitt mod var borta och jag var mest förvånad att jag överhuvudtaget vågat ta mig ner.

Efter detta styrde vi bilen mot svärmor och sedan mot Ullared.
Fick ett ex antal samtal igår och blev förhörd. Minns gör jag mycket väl och jag blir bara mer och mer förbannad när jag tänker på detta.


Kommentarer
Postat av: Maria

Läste om det i SLA idag. Idioter finns det till allt!

2011-02-28 @ 09:16:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback