Veckans gråaste dag

Så var även denna tråkiga söndagen här. Ja, jag tycker faktiskt att det alltid är den gråaste dagen på veckan. Allt stänger tidigare eller så har det inte öppet alls och alla människor är bara slöa, även jag.

Jag tog iallafall tag i något som jag borde gjort för längesedan och åkte ner till farmor och farfar på en fika. Har inte varit där på jätte länge och jag har inget direkt bra svar på varför heller. Skäms på mig. Farmor hade iallafall gjort sig årliga första adventskrans som hon bjöd på, den är bäst och det tycker nog alla som smakat den. Samma sak när det gäller hennes bullar. Mums. Jag fick även pröva på deras löpband som de köpt, gissa om jag blev avis. Jag tänker också köpa ett sådant, nu finns det inget tvivel efter att jag fått pröva detta.

När jag kom hem var inte Johan hemma och ingen hund möte mig i dörren. Trodde först att Johan hade tagit med honom till Jonas men efter ett tag hörde jag fyra tassar som kom emot mig. Min goss låg och sov i vardagsrummet och jag slapp bli arg på honom. Ja, vi brukar alltid faktiskt ALLTID stänga till alla rum förutom köket och hallen eftersom vi tycker de är så pass stora och Tys ogillar att vara själv och därför gärna släppar runt på saker och ting. Men denna gången hade han inte rört något så nu kan matte vara stolt över honom. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback