Tatueringar och Piercingar

Har jag berättat tidagre om vad jag önskar mig i julklapp? Tror inte det!
Jag önskar mig present kort på tatuering, har en som inte är klar än och som jag vill ändra lite på. Jag älskar att tatuera mig. det är liksom en drog.
Finns ingen härligare känsla än när man sitter där i stolen och hör hur maskinen startar och första nålsticket når armen. Min allra förta tatuering var på Nya Zeeland, en lite ödla på magen, då var det ingen stor grej och jag tyckte inte det gjorde ett dugg ont utan istället fick de säga till mig att sluta skratta.
Nästa tatuering blev 1 månad efter att pappa gått bort, jag gjorde en
ros och under står det pappa, hans födelsedatum och dödsdag på vaden och det var nog verkligen då jag fick mer smak.
Efter den tatueringen fortsatte det med en döskalle och rosor på överarmen,
Efter den blev det svanken,
Efter den en stor döskalle på höften,
Efter den rolling stones tungan och nacken,
Efter den en text på handleden,
Efter den Carpe diem med rosor på andra överarmen,
Efter den en fjäril på underarmen och det är nu denna jag vill göra klart.

Jag är uppe i 9 tatueringar och än är jag inte klar med att sticka nålen i kroppen.
Det är den där känslan man vill åt, samma när det gäller piercingar. Jag har haft en del sådana också bla i ögonbrynnet, underläppen, näsan, bröstvårtan, överläppen, tungan och navel. Nu har jag bara kvar överläppen, tungan och navel. Ögonbrynnet och underläppen var en dum sak som jag gjorde själv (ung och dum). Bröstvårtan tog jag ut efter att jag fick en kraftig infektion inne i bröstet, då hade jag ändå haft min piercing i 4 år.

Min mamma var och är nog mindre nöjd över detta, varje gång jag kom hem med något nytt blev svaret: tänk när du blir äldre, vad ska dina barn tycka.
Men jag svarade tillbaka: det är så pass vanligt idag så det skulle vara ännu konstigare att inte ha några.


Ni som själva har tatueringar vet vad jag pratar om, man får ALDRIG nog utav dem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback