Hemma själva

Oj vad länge jag och Tys har varit själva hemma nu, Johan är fortfarande kvar på jobbet. De skulle ha pysselkväll (låter som små barn i skolan), dricka glögg och äta lite. Men jag tycker gott att han kan komma hem nu för det börjar bli bra segt att inte ha någon att prata, jag pratar iofs med Tys men han tittar på mig som om jag vore knäpp. Kan man lära sin hund att prata?! ;)

Har iallafall fått dagen att gå idag också.
Var hemma hos mamma och Bosse förut och lånade deras telefon (inget mobil än), de var inte hemma utan jobbade. Som tack för lånet skottade jag. Bosse hade ringt till mamma och varit jätte glad över att hon skottat, pfff det var ju jag!
Efter det åkte jag iallafall hem och gjorde mig iordning och efter det till maxi en sväng, köpte julpapper så nu är första julklapparna inslagna. Julkänslan är på topp vill jag lova.
Jag är jätte dålig på att äta mat när jag är själv, så fick bli affären ikväll och en färdig rätt. Skäms på mig. Har även hunnit med att kolla Idol men jag tycker inte om alla reklam pauser som är hela tiden.

Nu har jag precis varit ute med Tys och jag trodde nästan jag skulle frysa ihälj. Tys är ganska rolig, han förstår liksom inte att det är mjuk snö i alla snöhögar så han hoppar glatt rakt upp i dem och sedan syns han inte mer. Haha. ;)

Funderar på om jag ska lägga mig tidigt, typ nu? Imorgon blir det stan och det lär vara krävande eftersom det är löne helg och sjukt mycket folk!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback