Byggarbetare, City Gross, Släktforskning

Man kan undra vad jag gör uppe såhär tidigen igentligen, men vi ska ha en massa bygga arbetare här idag. Just nu kopplar dem in fibernätet och ska komma in i varje lägenheten idag. Hade jag inte haft Tys så hade jag åkte bort, men kan inte lämna dem själva här med en moster hund. Blir han för jobbig mot dem ska jag lämna in honom till grannarna.

Det blev som jag skrev tidigare igår, vi åkte till City Gross. Men det var en besvikelse, det var inte direkt något att hänga i granen. Jag tycker det är mycket bättre i Skåne men är väl olika från ställe till ställe. Positivit var iallafall att de hade sådan där som man sätter i kontakterna och sedan luktar det ny städat jämt. Tur jag ska jobba i Skara och kan springa in och köpa sådana när de tar slutar, de luktar ljuvligt här hemma nu. ;)

Kvällen spenderade Johan i soffan, han fick sitt nya spel igår och jag satt och blev knäpp framför datorn.
Ni förstår att jag ska börja släktforska och det verkar inte vara det lättaste om vart man ska börja. Man behöver en massa bouppteckningar och vart man fick tag i det fick man läsa sig fram från sida till sida. Riksarkivet blev det iallafall men det kostar pengar. Jag ska först börja med att åka ner till farmor och farfar och förhöra dem om så mycket de bara kan om släkten bak i tiden. Födda och döda är det viktigaste och årsdagarna. Efter det ska jag förhöra mormor och g-mormor och sedan försöka med morfar. Åh detta kan bli riktigt spännande då ingen någonsin har släktforskat i vår släkt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback