Baka / Pedant

Jag har haft så himla tråkigt idag och bara för det ska tiden gå jätte sakta. Varför liksom?!
Ett bra sätt att ändra på det är att baka så det har jag gjort idag. Peppakakor nu när det snart är jul eller advent rättare sagt, har även bakat snoddas för första gången i mitt liv. Hoppas att det bli goda. :)
Någon frivillig som vill prova på? Tror det blir mamma och Bosse när de läser detta ikväll!
Mamma ringer nog sen och vill ha fika imorgon. :P
Tänkte även baka bär muffins om en stund, ja att baka är kul.



Har jag berättat för er om när jag och Mimmi var små? Vi baka alltid i smyg och tyckte vi var jätte smart som kollade hur allt stod och diskade allt för hand, ja allt såg precis ut som när vi började tyckte vi! Men så fel vi måste haft för mamma märkte det så fort hon öppnade en låda eller ett skåp i köket och sa alltid: Vad har ni bakat? Självklart nekade vi till att vi hade gjort det men hon trodde oss självklart inte. Jag funderar än idag på hur hon kunde veta och hon avslöjar fortfarande inte trixet. Okej att mamma var väldigt pedant men vi verkligen kollade och ställde tillbaka precis som det var, vi vek kanterna precis som det var innan och allt. Hon är magisk min mamma.

Jag kan dra ett exempel när jag hade min klass kompis Caroline hemma. Vi hade nog varit på 16 års Bogrens eller liknande och kommit hem ganska sent, vi tyckte det var skönt att det var helg och att vi kunde sova riktigt länge på morgonen. Men vi hade fel båda två för klockan 7 på morgonen starta mamma dammsugaren (ja hon tänkte att hon skulle få det gjort innan hon började jobba klockan 8), det var svaret som vi fick.

Att hon är pedant är det ingen som helst tvekan om, hon bor nu i ett radhus som endast är en tvåa och det tar fasiken 3 timmar för henne att dammsuga hela det och då ska ni veta att det inte är stort. Så det är kanske inte så konstigt att jag själv blev pedant när jag flyttade hemifrån, ja det var faktiskt då för när jag bodde hemma sket jag fullständigt i hur det såg ut på mitt rum. Ibland gick det så långt att man inte ens kunde se golvet pga alla kläder.

Men jag är glad över att min mamma var/är pedant för jag har aldrig haft det skitigt runt mig i min uppväxt och det är tag vare henne. <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback