Advent

Så har även 2010 års första advent kommit till oss. Jag tycker och har alltid tyckt att det är något speciellt med advent, men kan inte riktigt sätta fingret på vad det just är. Kanske är det att man får gå upp morgonen, avnjuten en god frukost i trevligt sällsakp och mysa till de där ljuset som brinner.

Igår vad jag, Johan, mamma och Bosse i stan och trängdes bland allt folk. Killarna klippte sig och under tiden drog jag och mamma runt och kikade i affärer. Tyckte att vi handlade massa saker men väl hemma var det inte så mycket. Handsalva, body butter, söt burk från lagerhouse, mys dress, spolar väska till all snö försvinner och en rattmuff. (Jag behöver inte längre frysa om händerna när jag ska åka till jobbet på morgon). Johan åkte på att köpa en ny mopp och hink, vad han tyckte om det behöver vi inte nämna här. Haha. Vi passade även på att njuta av en god pizza från Alpina, smaskens.

Kvällen spenderade vi i soffan, julskinke smörgås blev det och nu kan jag även säga att jag också har fuskat. :( Jag kan inte längre påstå för Johan att jag inte har fuskat utan att det bara är han. Attans.

Idag har vi inte gjort något, myst i soffan och städat. Vad mycket mer kan man göra en sådan här dag, det är full snö storm. Jag det har kommit så otroligt mycket snö idag så vi inte ens knappt kommer ut på balkongen. Och jag har endast sett två traktorer som skottar snö, är det inte ert jobb att ta bort den förbaskade snön? Vi bestämde oss för att åka upp till affären förut och jag tror fasiken att vi fick skotta bilen i 20 minuter innan vi kom iväg. Skit väder, skit snö! Sommar är bättre men bara om det finns AC i bilen. ;)

Nu ska jag mysa ner i under filten i soffan och vänta på att min älskling kommer hem. Han gick över till grannen förut men kommer förhoppningsvis snart hem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback