Viktnedgång.

Jag har fått en frågan om hur jag gör när jag går ner i vikt. Det viktigaste av allt är att hitta den rätta inställningen, annars kommer det aldrig fungera.
Jag skriver nu utifrån att jag går upp klockan 9 på morgonen, lagom tid.
1. Startar dagen med en kopp kaffe, eftersom det förbränner mycket bättre än utan och max två koppar om dagen.
2. Efter kaffet tar jag en morgonpromenad på 45 minuter, går ganska fort och det med hjälp av min Ipod och bra musik, det ska kännas att man har gått när man kommer hem,
3. Efter min promenad äter jag frukost antigen hemmagjord musli eller havregrynsgröt och ibland kan det även vara fil med massa olika frön i. Till detta blir det även en knäckemacka med keso på. En bra frukost som man kan klara sig på.
4. Efter 3 timmar äter jag en frukt, gott och nyttigt och man tänker inte alls mycket på sötsaker eftersom frukten blir mitt godis.
5. Till lunchen som blir ungefär runt klockan 1 äter jag oftast kycklingfilé och inte för stor bit och till det några körsbärstomater.
6. Blir jag hungrig innan middagen som brukar vara klockan 5 tar jag något lätt oftast en frukt.
7. Middagen brukar bestå av kött, kyckling eller fisk och till detta frysta grönsaker. Jag skippar allt som har med pasta och potatis att göra. Frysta grönsaker håller sig mycket bättre än färska och är så mycket godare och billigare.
8. Jag brukar inte äta efter klockan 7 eftersom magen jobbar så otroligt mycket under natten, den rensar ut allt som inte är bra. Men blir jag sugen på något sött så får det bli en frukt. Kiwi gäller för min del eller clementin.

Varje morgonen tar jag även en C-vitamin och en Omega3 också. Morgonrutiner.
Måste även tillägga att en dag i veckan får man äta något gott och det brukar för mig bli lördagar, något godare middag och några rutor mörkchoklad 70 eller 86%.

Såhär ser min viktnedgång ut. Lycka till och ge inte upp! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback