Varför en tvekan.

Nu har jag även bestämt mig om dopet. Ska jag gå så gör jag det för lilla Clara´s skull och inte för hennes föräldrar. Det enda som känns konstigt är att jag aldrig ens har träffat den lilla flickan. Jag har aldrig tänkt på henne som min kusin förens idag, självklart beror det inte på henne utan på hennes pappa.
Ja min morbror har verkligen betet sig illa mot mig och min familj.
Det började redan för flera år sedan då min pappa hjälpte honom att betala av en stor skuld, efter det såg vi inte röken av honom på flera år. Ni kan ju tänka er hur mina föräldrar kände sig och hur svikna det hade blivit. Pappa var inte alls glad på honom under tiden. Mina föräldrar är inte de enda som har blivit drabbade utan även min morfar men det handlar då inte om lika mycket pengar.
Pappa och min morbror träffades iallafall av en slump hemma hos mormor en gång och min morbror vågade knappt visa sig, efter några månader blev det vänner igen och min pappa hade nog honom mest som sin slav. Min morbror gjorde allt för pappa.

Och när pappa dog hjälpte han mamma jätte mycket med huset men så en dag vände allt och han skulle låna pengar, mamma tänkte inte ens på att tveka eftersom det var lön veckan efter och hon visste att han skulle få pengar men hon har inte sett röken av de pengarna än idag.
Mamma är väldigt besviken på honom idag men mest förbannad och jag kan lova er att min pappa vänder sig i graven. Vi har alltid hjälpt honom och han har alltid varit välkommen hem till oss, han fick ärva en massa saker från pappa som vi inte hade någon använding för men de sakerna kan jag lova er att han idag har sålt.
Mamma och min morbror har bråkat mycket om pengarna i efterhand och han har hotat henne, tryckt upp henne mot en vägg och detta har inte bara hänt en gång. Ingen verkar förstå min mamma i detta utan bara skyddar min morbror eftersom han är så himla bra på att hjärntvätta folk.

En kväll när jag och min kompis var ute och åkte hittade jag hans jacka ute och i den låg hans mobil, hemnycklar och plånbok. Jag var snäll och ringde till hans sambo för att berätta det och att hon kunde hälsa honom detta. Dagen efter ringer han upp från min mormor´s telefon och skirker i luren att han ska göra mitt liv till helvete och att han skulle börja redan om 5 minuter. Och sant för 5 minuter senare ringde han på min dörr men självklart öppnade jag inte och sen dess har jag inte pratat med honom, detta var 2008. De enda vi sagt är hej till varandra om vi ses.

Jag tycker inte detta är speciellt normalt och jag är inte den enda. Mamma har blivit drabbad, min andra mormor Nicklas, morfar, Bosse och jag kan lova er att de inte är de enda personerna.
Han har frågat mamma om hon och Bosse vill vara faddrar till lilla Clara vilket verkligen är skrattretande. Den dagen jag får barn vill jag att det ska vara några som betyder mycket för mig och mitt barn, inte någon som jag hotat eller tryckt upp mot en vägg. Självklart är det synd om Clara men en dag kommer hon förstå.
Min morbror har helt enkelt gått för långt och jag tror han börjar inse det först nu men jag kommer aldrig ta emot ett förlåt av honom. Den enda han har kvar i släkten är min mormor som ser honom som en ängel, tyvärr!
Min andra morbror och hans familj har sagt upp kontakten helt med honom och där är han verkligen inte välkommen.

Ja det finns så mycket mer att berätta men inte värt att nämnas här. Jag skyddar inget och vill inte hänga ut någon men jag blir så arg när jag tänker på det och nu kanske ni förstår varför jag tvekar om dopet?!?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback