Somnat på tok försent.

Finns inte så mycket att skriva idag eftersom det inte hänt något speciellt.
Somnade på tok försent igår, klockan 6 imorse träffade jag på Johan Blund och blev trött. Johan kunde inte somna och bestämde sig därför för att vända tillbaka på sitt dygn, alltså har han inte sovit något inatt. Nu går han runt och gäspar som bara den. Haha. Men det funkar inte att vara uppe hela nätterna när man ska börja snart igen, han börjar ju nästa vecka igen och då blir det en vardag för oss igen.

Vaknade klockan 12 av att Mimmi ringde, hon berättade att våran mormor trillat ihop på jobbet imorse och hade varit på akuten men som vanligt kunde det inte hitta något. Jag har suttit och kollat igenom mina böcker som vi hade i skolan nu och tror jag vet svaret på det som drabbat min mormor.
Blir så arg på Sveriges sjukvård, spelar ingen roll vad man söker för så skickar det alltid hem en.
Likadant var det för några månader sedan då min farfar var inne på akuten, hans arm var jättesvullen och blå men det kunde inte hitta något och istället fick han ligga kvar. I bilen på vägen hem sa jag till Mimmi att det såg precis ut som om det skulle kunna vara en propp och mycket riktigt 3 dagar senare hittade en propp som fastnat bakom hans pace maker. Folk som är äldre och jobbat på sjukhus i flera år och är utbildade sjuksköterskor kan mindre än vi som är utbildade undersköterskor.

Nu har jag precis duschat och ska börja göra mig iordning. Vi har inga planer alls för dagen men måste iallafall iväg och köpa mjölk.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback