Snöstorm

Här kan vi prata snöstorm eftersom det är precis vad det är utan för fönstret. Snart kan man inte öppna dörren ut till balkongen eftersom den är full med snö. Hoppas att den snön försvinner lika fort som den kom men de borde den göra eftersom de blåser som bara den.

Jag har inte gått utanför dörren idag, inte i onödan iallafall. Har man en hund är det ett måste att gå ut, tänk er själv hur det skulle vara om ni inte fick göra era behov men jag är glad över att jag slipper gå ut och göra dem. Vi har även varit iväg till affären och att borsta av alla snö från bilen tog en evighet, det var inte lite snö på taket och rutorna och tung var den också. Sladdade på vägen gjorde man också, det var knappt att man kom framåt. Vart fan är alla kommun anställd kan man då undra, de skriver i tidningarna att de gör sitt bästa men att se en traktor ute som röjer undan snön kallar inte jag att göra det bästa de kan. Affären var vi tvugna att åka till då jag skulle lägga posta ett brev och behövde frimärken, även mjölkchoklad. Det är konstigt eftersom jag vet att det blir såhär under varje månad vid just denna tidpunkt och ändå köper jag inte hem choklad så att det finns. Varför de just blir denna tiden i månaden är för min ägglossning, haha jag har koll på när den är exakt och jag tycker det är bra.

Johan sitter nu och spelar och det verkar inte gå alls bra för honom. Han är arg som ett bi och därför håller jag mig i köket, ingen idé att försöka få någon kontakt med honom då eftersom det brukar sluta med små bråk.
Jag bänkar mig istället i köket framför min dator och kikar runt.

Mamma och Bosse var här förut, imorgon åker de till värmen och jag vill också. Nu får vi hålla tummarna för att flygplanen går som de brukar också och inte påverkas av denna storm.

Imorgon kväll ska vi på bio Snabba Cash tillsammans med Micke och Malin. Hoppas den är bra och att jag inte blir besviken eftersom jag läst boken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback