Skriva av sig.

Jag MÅSTE skriva av mig, nu kan jag inte hålla mig längre.
Dock tänker jag inte nämna några namn på dessa två personer bara att det är killar och att jag känner dem väl, många av er kommer säkert att förstå vilka jag pratar om ändå.

Hur kan man behandla människor på ett sånt sätt som det gör? Hur kan man vara så självisk som dem är? Om allt är bra för dem är allt som det ska men är det inte det och istället bra för någon annan ser de fort till att det istället blir till ett helvete. De kan aldrig någonsin känna lycka för att någon annan har det bra, iallafall har jag aldrig sett det. Så fruktansvärt elaka och sen komma och tro att allt är som vanligt. Jag har aldrig hört ordet förlåt komma från någon av dem utan isället bara skratta bort det och sen tro att det är som bort blåst.
Jag har hjälpt en av människorna både en och två gånger men aldrig fått något tillbaka utan istället bara fått känna mig sviken. Så fort de har bet mig om något har jag ställt upp men aldrig fått något tack och kan man inte så får man höra att man kan dra åt helvete och man är inte vatten värd.
De behandlar sina släktingar som att det vore piss i havet men ändå har släkten bara velat deras bästa och alltid ställt upp, till slut tröttnar man och de kommer stå själva en vacker dag. De kan kalla sin syster, mamma, pappa och många fler för hemska saker men aldrig tänka på konsekvenserna. Hade de inte haft de som ställt upp för dem så hade ingen av dem levt idag, tråkigt men sant.
Jag har fått stå ut med så mycket skit från en av personerna men ändå är jag den som alltid funnits kvar. Men det finns jag inte längre och det vet han honom, detta drabbar inte bara mig utan även andra i min omgivning. Att få ett samtal var och varannan dag när någon bara ringer och gapar tröttnar man på och det gjorde även jag. Jag sa ifrån och har sedan dess inte hört ett ljud, inte ens ett förlåt. En annan person som står denna personen mycket nära får smyga med att vi har kontakt, personen vågar inget annat men även denna har blivit sviken många gånger men ändå stannat kvar. Jag vet att denna personen kommer inte göra det så länge till och då finns det inget kvar att hämta där heller. Tro att man kan köpa folk är fel men detta har de inte insett än.
Tyvärr är de vuxna människor jag pratar om men de har dock inte insett att de är så pass gammla som de är, de hade nog hellre legat i vaggan och blivit matade direkt från sin mamma´s bröst och det kommer dröja riktigt länge innan de kan klippa navelsträngen. Dessa två personer kommer en vacker dag inte ha några vänner kvar eftersom det bara sviker och de ska bara vara på deras villkor men vännerna är för fega, det vågar inte säga vad det tycker utan istället får man höra det på omvägar.
Våga vara ärlig så kanske personerna tillslut inser!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback