Knäpp.

Knäpp är verkligen det rätta ordet för vad jag blir på våran duschslang. Idag gick den sönder igen, inte första gången och antagligen inte sista. Gummislangen som sitter innanför det silvriga går sönder och gör att vattnet sprutar åt alla håll och att strålen blir hur svag som helst. Vi klipper av och lagar men istället går den sönder på ett nytt ställe. Trodde det var riktigt gjort det här med renoverigen men allt är bara ett jävla fuskarbete. När pengarna kommer är det verkligen dags för en ny duschslang så man kan duscha med en normal slang.

Annars är jag uppe tidigt idag, klockan ringde vid 9 men låg kvar i sängen till 10. Skönt att kunna ligga och dra sig. Även Johan kom upp imorse, han låg iallafall inte kvar i sängen då jag vaknade.

Strax ska jag åka och hämta mamma. Vi ska till Kvantum och handla, behöver köpa lite frukt och små saker.
Senare idag blir det städ, tänkte damma överallt. Jag får passa på nu när jag är själv hemma och man såg varenda dammkorn när solen kom fram. JAAAAA, den underbara solen har kommit tillbaka nu fattas bara att snön ska försvinna sen kan vi säga att våren är här!

Imorgon ska jag upp tidigt igen och ringa akassan och jag vet inte vad jag gör om de säger att de inte fått in mina papper, då blir jag tokig. Jag vill kunna ha en inkomst, nu mera får jag ringa mamma varje gång det är något och det är ganska tröttsamt men utan henne hade jag inte klarat mig. Som hon säger: "Jag får snart magsår på dig Ida" och det vore ganska dumt om hon skulle få det. Haha.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback