Inte hänt allt för mycket.

Här har det inte hänt allt för mycket idag. Jag mår iallafall bättre och det känns skönt, det krävdes nog att jag höll mig inne under gårdagen. Johan går mest runt och är trött och jag tror han när som helst kommer somna på soffan. Jag har orkat med att städa lite idag och det behövdes verkligen, skit väder ute och en stor hund. Vi har även varit iväg till affären för att köpa mjölk och äntligen kunde Johan få sitt hemmagjorda potatismos. Mumsigt.

Nu sitter jag och försöker förstå mig på alla mina miljoner papper från arbetsförmedlingen och försäkringskassan men jag blir bara mer och mer irriterad. Är antagligen inte gammal nog för att kunna förstå deras sätt att skriva men det ska nog fixa sig det också. Pengar får jag iallafall även om det bara är klart från försäkringskassan än.

Jag har fått världens huvudvärk nu, det kom bara sådär. Det får bli en treo, det märks verkligen när man inte druckit kaffe på en hel dag. Bönorna är slut och pengarna är snart nere på noll, allt är denna årstidens fel enbart för att julen har varit här. Skönt att den är över och i år tänker jag börja köpa julklappar redan i Oktober.

Ikväll blir det sängen tidigt, har fått alldels för lite sömn och imorgon ringer klockan tidigt. Ska ringa några samtal och även försöka få tag i min kontaktperson på arbetsförmedlingen, lyckas jag med det så ska jag in dit imorgon, hon måste skriva på mina papper till försäkringskassan innan jag kan skicka in dem. Skickar jag in dem imorgon får jag dem 25.e annars måste jag vänta tills februari och jag har räkningar precis som alla andra. Tyvärr.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback