Galen

All skit ligger fortfarande kvar i bilen, jag var påväg och skulle åka men så kom posten och kan ni gissa om jag blev förbannad. De hade nämligen avslåt min ansökan om akassa.
Alfa kassa är en öppen akassa för alla dit folk kan vända sig som inte har varit med i någon akassa och detta gjorde jag, är sjukt förbannad och ska kräva omprövning. Sitter just nu och skriver brev och räknar ihop antal timmar på mina lönerapporter, man ska ha jobbat 80 timmar under en månad men hur fan skulle jag hinna det eftersom jag pluggade under tiden. Det är sjuk att de räknar från den dagen man skriver in sig hos arbetsförmedlingen och endast 12 månader tillbaka, varför räknar de inte under hela anställningen eller iallafall 5 år tillbaka. Hur som helst så har jag skrivit ett brev till dem nu och jag har fått allt att gå ihop, jag skrev med ännu en gång att jag pluggade under tiden jag jobbade och fick då ut mellan 6500 och 8000 kr i månaden, jag fick barnpension under tiden som var 3500 kr, jag fick från CSN endast 1050 kr eftersom jag valde att inte ta något studielån (tyckte det var onödigt eftersom jag hade jobbet och de). Och nu tror idioterna att jag kan klara mig på 2000, de är inte ens summan på alla mina räkningar. Jag tänker bråka med dem enda tills den dagen jag får rätt, inte om jag får ett jobb innan men annars. Har till och med skrivit så två pennor tog slut, nu ska jag skriva på datan så att fingrarna glöder. Räkna med att jag är på krigsstigen!!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback