Feber

Aldrig mer ska jag nämna för någon när jag sist var sjuk. Det var exakt det jag gjorde för Johan när vi satt och åt middag och bara pang bom kom nysning efter nysning. Tio stycken fick jag stå ut med och det värsta som finns enligt mig är att nysa. Efter alla nysningar började näsan rinna som bara den och nu sitter jag här och är sjuk. Har även sagt hej och välkommen till febern. Jag kunde stått ut med om det bara var förkylning men med febern blev det genast värre. Tur att alvedonen lindrar lite iallafall.

Har suttit i soffan en stund och kollat på tv. Till min stora hjälp var filten och Johan, de höll mig varma men självklart blev det alldels för varmt efter en stund och nu sitter jag i t-shirt. Kneppigt det där med feber.

Jag känner mig så fruktansvärt liten när jag är sjuk och längtar bara efter mamma, helst av allt skulle ag vilja bo hemma hos henne när jag blir sjuk så att hon kan ta hand om mig precis som när man var ett litet barn.

Ska strax lägga mig i sängen och hoppas på att jag kan sova hela natten. Men just nu är det värmeljus i hela sovrummet så att det ska bli varmt och skönt tills jag ska sova.
Annars är det väldigt kallt där inne men nu har jag varit lite galen igen, klippt sönder en handduk i små små bitar och lagt in i de två håll som finns i väggen.
När de gjorde stambyte här förra året så verkar det som att det bara använde en enkel och billig metod. Under elementet i vardagsrummet och sovrummet finns det två håll som gapar rakt ut ur väggen, framför hållen sitter det bara ett filter och framför det sitter det en vit plåt.
Jag skruvade bort plåten, tog bort filtret och stoppade hållen med min sönder klippa handduk och nu är det genast varmare på golven.
En som hade skrattat åt detta skulle vara min pappa som var ventilationsmontör men vad gör man inte för lite värme, man får helt enkelt göra det bästa av situationen.

Nu säger jag godnatt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback