Akassa

Sitter just nu och försöker förstå mig på alla papper från försäkringskassan men det går inget vidare. Jag förstår inte varför man inte bara kan vara inskriven på arbetsförmedlingen och sin akassa utan att de ska vara inblandade. Dom börjar bara krångla efter ett tag ändå, jag har sagt hela tiden att jag inte vill ha något med dem att göra eftersom jag redan haft det en gång. Det var när jag läste på Komvux och när jag ringde till dem och sa att jag hade slutat så skulle de genast anteckna det men efter 2 månader fick jag ändå brev om en utredning och som jag bråkade med dem då, jag hade ju ringt och sagt att jag skulle sluta och varför ska jag då betala tillbaka en massa pengar. Jag vann iallafall till slut. Nu måste jag ha med dem att göra igen för annars får jag inget från akassan och utan pengar kommer man inte långt i dagens samhälle. De som har jobb ska iallafall vara himla glada för det.

Ringde min akassa imorrse för att se hur lång tid det skulle ta innan jag fick pengarna men skulle ringa tillbaka imorgon eftersom det varit jul och folk varit lediga. Fick ett brev innan jul att de ville ha mer kompletteringar om ICA, det fixades direkt och jag skickade in det men imorrse stod det att de inte hade fått in det men sen förklarade hon att de inte hade gått igenom all post. Tur för dem!
Vi får se vad de säger imorgon för in ska det ha kommit iallafall annars får jag skicka in det igen eftersom jag har kopierna hemma.
Jag vill ha mina pengar nu, har levt utan pengar i snart 2 månader och man blir helt låst, kan ju inte göra något.

Snart ska jag hoppa i säng eftersom jag ska upp tidigt.
Får gå upp extra tidigt eftersom jag ska ringa akassan också och det är ju ALLTID telefonkö där. Tur att de rullar på fort och att man är tjej som kan göra två saker samtidigt. ;)

Natti natt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback