2010

Är det någon mer än jag som tycker det inte känns som en fredag idag?!?
Svårt att hålla reda på veckodagarna när det är röda dagar hit och dit.
Känns även konstigt att Johan är ledig, det händer inte allt för ofta och när han hade semester i sommras så var det min tur att jobba och då blev det inte mycket ledig tid tillsammas. Men det är både mysigt och skönt att ha honom hemma men kommer kännas konstigt när han väl börjar igen, tur han är ledig en vecka till.

Jag fick precis lite panik över hur mycket godis vi hade här hemma.
Har blivit en del under julen och det fanns även kvar.
Jag tog fram en påse och slängde allt vi hade, blir så lätt att man äter. Imorgon ska det köpas frukt!


Ett nytt år har börjat och även ett nytt liv.
För det första ska jag börja gå upp i tid och inte sova längre än till klockan 10.
Varje morgon ska det även bli lite träning, nu ska crosstrainern komma till använding.
Jag har även lovat mig själv nu att jag inte ska äta något godis, enbart en dag i veckan och det blir lördag.
Samma sak gäller när det kommer till fika. En bulle går bra men sen skippar vi alla kakor.
Jag ska även börja äta på fasta tider, det är därför jag ska börja gå upp i tid.
Annars blir det lätt så att man går och små äter hela tiden och det är verkligen inget bra.
Och när all snö är bort ska det bli promenader varje morgon också.
JAG VET ATT JAG KAN OM JAG VILL FÖR PRECIS SÅHÄR HAR JAG HAFT DET INNAN JUL!
( En annan sak jag lovat mig själv är att jag ska sluta vara så jävla snäll mot de personer man inte får något tillbaka av, trött på att bli behandlad som skit och speciellt av en del vänner. )

Jag håller även på att sluta röka och när januari är slut ska jag vara helt rökfri.
Jag ska inte lägga av bara sådär utan börja med att trappa ner eftersom jag inte vill börja med en massa hjälpmedel, jag har hört så många som säger att det är svårt att sluta med även dem sen.
Och jag vet att om jag trappar ner och har ett mål så kommer det leda till att jag inte röker något i slutet på januari.
Idag har jag enbart rökt 4 cigg och det är väldigt bra för att vara mig, jag röker så fort jag inte har något att göra annars men idag gav jag mig fan på det och har inte ens varit röksugen. Ett gott tecken.

Nu är det dags för mig att krypa ner i sängen.
Godnatt fina vän.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback