Svaret på felet.

Nu har jag varit på sjukhuset och gjort gastroskopi. Det var dock inte så otäckt som folk har sagt men eftersom jag hatar att spy och man har ingen chans att inte göra det så vill jag helst inte göra om det. Jag har nu iallafall fått svaret om varför jag haft ont i magen sedan september. Jag hade en kraftig infektion i tolvfingertarmen och ett stort sår i magsäcken, med andra ord så är det inte alls konstigt att jag mått som gjort den senaste tiden. Jag fick lokalbedövning i halsen och kunde efteråt inte känna slutet på min tunga, väldigt obehagligt.

Efter KSS åkte vi till Apoteket och fick en chock när mina mediciner skulle hämtas. 600 spänn. Men det är två olika antibiotika och en annan för smärtan, dessa ska jag äta i 1 vecka och nu hoppas jag på att bli bättre eftersom jag annars får göra om gastroskopin.
Vi passade även på att köpa kaffe när vi var vid Maxi och innan vi åkte hem blev det donken. Dock gick det väldigt sakta för mig att äta och det tog nog nästan 1 timme.

Har även pratat med mamma i telefonen och de hade det jätte bra. Det var meningen att hon skulle ringa vid 4 men när jag skickade och sa att jag var klar och hon skickade tillbaka och frågade om allt gick bra så svarade jag att det inte hade det. Självklart blev hon orolig och ville ringa direkt och fick en chock när hon fick höra svaret, det hade hon inte ens gissat att det kunde vara.

Jag känner ändå att det var tur att jag kollade upp det nu så det inte gick för längre ändå. Jag har haft ont i magen till och från sedan i sommras men kunde aldrig ana att det skulle vara något sånt här. Johan tyckte mest det var häftigt att se inuti min mage på en tv skärm men fick sitta och spänna sig eftersom han själv höll på spy när han hörde mig göra det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback