Konstiga biverkningar.

Finns det något värre än att inte kunna sova på nätterna? I mina ögon är det nu det värsta som finns!

Gick och la mig och var jätte trött, somna i Johan´s famn som alltid när jag har ont men självklart skulle jag vakna av en kramp. Bestämde mig för att somna om och strunta i krampen men vaknade efter 20 minuter igen av en likadan kramp. Då är det lika bra att gå upp för det kommer vara omöjligt att få sova en hel natt, kan lika gärna sitta uppe och få kramperna som att ligga i sängen.

Jag vet inte varför medicinerna inte hjälper men imorgon ska jag ringa läkaren och fråga. Jag har haft det med sällsynta biverkningarna man kunde få och annars när jag ätit medicin har jag inte kännt något.

Det började med kramper som snart avtog och inte var så starka. Detta övergick istället att jag började kräkas och fick springa på toa hela tiden. Febern kom så fort jag tog medicinerna och ingen mat fick jag behålla, knappt drycken. Jag har börjat känna en smärta i halsen och hoppas nu bara på att de är vanlig halsont, det stod att man kunde få svullnad i halsen och skulle då sluta direkt med medicinerna. (därför ska jag ringa imorgon och kolla, imorgon är min sista dag). Detta kan man verkligen kalla dunder medicien men det är väl inte meningen att man ska bli sämre av dem?
1 tablett Nexium 20 mg. 1 tablett Kalacid 500 mg. 2 tabletter Amimox 500 mg. Detta ska jag äta två gånger dagligen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback