Ont i ryggen

Så förbannat ont i ryggen, var ett tag jag hade det ofta men nu var det längesedan sist. Började igår när jag skulle sätta mig ner, jag vet inte vad som hände utan det liksom bara högg till. Imorse när jag vaknade kände jag inte direkt något och inte när jag och mamma var i stan heller, det började istället direkt när jag kom hem och lyfte upp dammsugaren. Nu får jag riktigt skylla mig själv eftersom jag städade ändå, men det behövdes och imorgon jobbar jag. Hur som helst så kan jag knappt sitta eller ligga ner, var uppe i affären förut och köpte alvedon och ipren. Med två alvedon och ipren hjälpte det lite men det är långt ifrån bra. Johan tyckte jag var dum som städade ändå förut och menade på att han kunde gjort det istället.

Visst är det typiskt när man ska jobba... Självklart ska jag jobba ändå men denna gången verkligen gå in för att lyfta med benen och inte ryggen. Jag har gjort fel med detta sen första dagen då jag började jobba och det var på ICA, det var mycket tungt att lyfta varorna från burarna till en vagn och sedan upp med det i hyllorna. Likadant var det när man arbetade i mjölken, får nog ont bara av att tänka på det!
Det är sjukt att man slarvar med sånt här egentligen, eftersom man läst vård och vet med sig vad som kan hända med ryggen och man lyfter/bär fel.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback