Dec

Så var vi inne i en ny månad, kan inte riktigt förstå hur vi redan kan vara inne i dec. December innebär mycket: julkalendern börjar för alla små kids, man öppnar adventskalendrar, man myser och äter pepparkakor, glögg och lusse bullar, det spelas julmusik på radio, det är julafton, mellandags rea, nyårsafton, sista månaden på året vilket innebär att vi efter denna månaden är inne på år 2011.

Ja det finns så himla mycket men framför allt så fryser man, iallafall jag. Brr det var -16 när jag vaknade imorse, borde inte få vara så kallt. Det tog en evighet att skrapa rutorna på bilen.

Har iallafall varit i stan med mamma idag. Vi gick runt och kollade efter en jacka till mig som jag tänkt önska mig i julklapp, det är både dyrt och tråkigt att köpa själv. Jag vill ha en riktigt varm en. :)

Fredag närmar sig med storm steg och jag riktigt längtar, ska bli skönt att börja jobba igen (på riktigt liksom, inte bara vid behov). Hur som helst så blev vi anställda idag 1/12-2010, nu kan man säga att jag har jobb även om jag inte gjort min första dag än. Grattis till mig!!! Tack Tack!!! Haha ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback