9. Min tro.

Jag är ateist, tror inte på någon Gud.
Livet är alldels för orättvist för att jag ska kunna göra det.

Däremot kan jag tro på ett liv efter döden (men det är bara ibland när märkliga saker händer hemma). Jag kan vakna på nätterna av att någon sätter sig vid sängkanten, känner hur någon lägger sin hand på mitt huvud och jag vet precis vem det är: Pappa! Nu undrar ni säkert hur jag kan känna detta och ni ska få förklaringen, han hade två avklippta finger toppar som han klämt i en plåtklippare. Alltså var hans fingrar ganska sträva och hårda på dessa två och det är precis det jag känner. <3
När detta sedan avtar har det hänt att Tys går ut från sovrummet och kollar i hela lägenheten, Tys lägger sig aldrig på rygg utan att någon inte kliar honom på magen men det har hänt att han gjort och han njuter.

Pappa finns här för oss. <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback