Matfestivalen

Helgen har varit bra men själva matfestivalen ger jag inte många poäng, däremot sällskapet.

Fredag.
Mimmi och Alex kom och strax efter även de andra. Korkade upp och alkoholen flödade, vi hade mycket trevligt. På tok för trevligt antagligen eftersom hyresvärden ringde halv 10. Kan ni fatta halv 10 liksom, då kan vi börja prata gamla sura tanter. Haha. Vi åkte iallafall in till stan efter det, några buss och några taxi. Som vanligt när det är mycket folk ska det väntas hit och väntas dit. Vi hann inte mycket mer än att äta innan det var dags att åka hemåt. Somnade som grisar allihop.

Lördag.
Vaknade av att Mimmi ringde min mobil, hon ville jag skulle gå upp och ville antagligen inte väcka Johan som snarkade brevid mig. Dags att knalla upp och tackar gud för att Treo fans hemma. Gjorde oss iordning och åkte sedan in till stan, bussen fick det bli då ingen av oss kände oss kör bara. Innan vi åkte hem köpte vi varsina tidningar och la oss för att slappa när vi kom hem men det slutade med att både jag, Mimmi och Alex sten somnade.
Gjorde oss iordning efter det och åkte sedan upp för att hälsa på mormor som var barnvakt åt Clara. Sedan släppte Mimmi och Alex av mig hemma för att åka och prata med mamma. Varken Mimmi eller Alex skulle dricka och jag var då inte heller riktigt sugen. Vid 9 åkte vi in mot stan iallafall och idag hann vi med lite mer än dagen innan. Hem åkte vi vid halv 12 och somnade. Vaknade igen vid halv 2 på natten och då hade inte Johan kommit ännu men han var hos grannen.

Söndag/ Idag.
Vaknade tidigt och väckte de andra. Lät Johan och Tys sova vidare och vi andra gjorde oss iordning för att åka till Elin´s och efter det vidare mot Stallstiken. Handla vid Kvantum på vägen hem och fixade tacos innan Mimmi och Alex skulle köra mot Skåne. När de hade åkt la jag mig för att vila lite men stensomnade och vaknade först när Johan väckte mig 2 timmar senare. Han har nu gått till grannen och jag ska somna igen tänkte jag, mår fruktansvärt illa och spyr nog vilken sekund som helst.
Hoppas på att vakna imorgon och må bättre för då ska jag rensa ut på alla mina kläder och inte spara sånt som kan vara bra att ha ibland och sedan använder man det aldrig ändå.

Natti.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback