Jobb, Ö&B, Städ

Inte skrivit här på någon dag nu, har varken haft lust eller ork till det. Hur som helst så gick det galant att även jobba kvällen. Nu har jag även fått mer tider som jag ska jobba och det kommer bli en jobbig nästa vecka men vad gör man inte för pengar. Söndag 17-8 Måndag 8-17 Tisdag 17-8 Onsdag 17-8 Lördag 8-17 Söndag 9-17.

Igår var det en mamma och Ida dag. Gjorde mig i ordning när jag vaknat och åkte hem till henne. Fikade och satt och pratade en massa. Vi bestämde oss för att åka till Ö&B och frågade även om mormor ville följa med. Kikade där inne ett bra tag och efter det tog vi affärerna runt omkring. Sen åkte vi hemåt, då var det dags att börja med maten och resten av kvällen var lugn. Hade som vanligt ont i magen.

Imorse vaknade jag av att mamma ringde på dörren, eller rättare sagt av att Tys skällde eftersom jag aldrig gick upp. Han är på tok för nyfiken min godning. Blev frukost och en massa prat innan hon åkte hem och jag tog en promenad med Tys. Satte igång att städa när vi kom in, visst städar jag ofta? Men det behövs eftersom jag har en stor hund som fäller alldels för mycket hår! Nu sitter jag med inpackning i huvudet och ska strax skölja ur det, sen är det matlagnings dags. Något som går snabbt och fort får det bli.

Imorgon ska jag vara barnvakt åt min söta lilla kusin Clara. Mysigt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback