Ljus

Vaknade imorse av ett ljus som försökte titta in genom fönstret i vårt sovrum. Nu är det verkligen ljust där inne, nya vita gardiner, ny fin lampa och även snygga krukor. Kan det blir bättre? Inte enligt mig men om vi frågar Johan så blir svaret: Ja med svarta gardiner som man kan dra för. Men så blev det inte för dem åkte ner igår och jag njuter av varje sekund våren är här.

Pratade med Mimmi imorse, hon var på väg till frissan för att göra slingor och blev ur snygg precis som vanligt. MMS är bra helt enkelt, lite långt till Skåne för att åka och kolla på hennes hår och sen hem igen. Haha.
Efter vårt samtal kröp jag ner i sängen igen och vaknade av att mamma ringde, de undrade om vi skulle med till Maxi och vi bestämde oss för att åka med dem eftersom vi ändå tänkt åka dit idag. Innan Maxi blev det Chili då mamma skulle köpa likadana kuddar som jag har i soffan ;P Även blomsterlandet och vi handla tre nya krukor och två nya RIKTIGA blommar till hallen. Om ni undrar varför vi köpte tre krukor så var en till vardagsrummet. Haha. Johan köpte sitt efterlängtade påskägg på Maxi och även lösgodis för 68 kronor att fylla det med. Gottegris.

När vi kom hem putsade jag fönstret i köket och torkade av på balkongen och när det var gjort satte jag upp de nya blommorna i fönstren medans Johan fick dammsuga. Sedan var det dags att åka till mamma och Bosse där de skulle bjudas på middag. Var där en bra stund innan vi åkte hem och jag torkade golven här hemma.

Nu: Så ska det låta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback