Varför ska jag göra allt?

Vill man ha något gjort här då får man fan göra det själv också! Blir galen snart, är liksom inte bara min lägenhet och inte bara jag som bor här. Jag förstår att Johan är trött när han kommer hem från jobbet men man behöver inte bara sitta ner och inte lyfta ett finger. Jag får gå och plocka hela tiden, känner mig som en skit jobbig flickvän och sambo. Men då kan man undra hur det skulle sett ut om han bodde själv här.

Mamma kom hit imorrse och åt frukost med mig. Blev en snabb sådan eftersom hon skulle till Lotta. När hon hade åkt var jag så himla trött så tänkte somna om i 1 timme men slog näven i bordet och började städa.
Tog ur alla dynor från soffan och dammsög dom. Nu ser den ut som ny och det är Tyson förbud i den. Bara soffan tog nästan 2 timmar, hårigt som bara den. Tog en dusch efter det, gjorde hårinpackning som fick sitta i medans det blev städ i resten av vardagsrummet, hallen och datarummet. Har precis gjort mig iordning, till vad igentligen?!? Kökes golvet är skurat men måste torka. Har bara sovrummet kvar, skönt när allt är klart. Toan överlämnar jag till Johan.

Nu ska jag fortsätta med städningen. (Bilderna kommer senare)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback