Tyson sjuk.

Uppe tidigt idag. Mamma ringde och väckte mig, hon ville att jag skulle komma in och möta henne i stan när hon klippt sig och jag hade ändå inget för mig. Traskade upp och gjorde mig iordning, morgon kaffet gjorde så jag piggnat till. Tyson ligger fortfarande och sover men ska snart väcka honom, han behöver ut och rastas innan jag åker.

När jag kommer hem från stan blir det tvätt hela em. Mycket som behöver tvättas, inte bara kläder. Jag tänkte även ta tag i en grov städning innför jul, så har man det gjort. Damma behövs, tänkte även då diska de prydnadssaker så går. Fläkten ska även den få sig en omgång. När allt är gjort inför jul är det min tur att bara kunna koppla av. Förhoppningsvis på onsdag då Johan börjar sin jul ledighet och ska vara hemma. Skönt att få ha honom i 2 veckor. :)

Min älskade Tyson blev dålig inatt, stackarn. Han låg bara och skakade och andas jätte konstigt och inte nog med det så fick han diarré. Fick kasta på mig kläderna och gå ut med honom men då skakde han ännu mera eftersom det var så kallt. Så halva natten har jag och han spenderat på köksgolvet och till slut gick han fram till sin matskål och började äta, de första spotade han bara ut men sen gick det bra och vi kunde gå och sova. Han låg så nära och bara skakade, la över honom täcket vilket gjorde att det blev lite bättre. Låg och höll om honom och så fort jag tog bort armen puffade han på mig, han ville absolut inte det. Så hemskt när det blir såhär, hundarna kan precis inte prata och säga vart det har ont heller.

Ha det gott så hörs vi senare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback