Städat bort julen helt.

Har fått ganska mycket gjort idag även om vi vaknade på tok försent.
Måste verkligen bli ändrig på det, funkar inte riktigt att gå upp efter 12 varje dag. Hela dagen blir förstörd när man vaknar så sent.

Jag har skurat ur ugnen och nu ser den ut som ny.
Johan plockade fram dammsugaren och torkade golven, jag behövde inte ens be honom idag och han bäddade till och med sängen självmant.
Vi var även iväg till Kvantum, frysen gapade tomt efter mat när vi öppnade den. Men nu finns det lite att välja på. Johan gjorde pastasås när vi kom hem. Ett recept som min pappa´s kompis lärde oss när vi var små och hade villavagn på kuste. Det är så otroligt gott och smidigt.
När vi hade ätit kom Helene hit, vi hade en riktigt trevlig pratstund precis som alltid när vi ses. Man kan verkligen säga allt till henne och man vet att det stannar där, bättre svärmor får man leta efter.

Nu ikväll har jag städat bort allt som har med julen att göra. Alla tomtar är borta och även stjärnorna i fönstren.
Det ser nu mera ut som vårt vanliga hem och jag älskar det.
Johan är mindre nöjd då han gärna ville ha kvar julen ett tag till. Men jag var trött på det.
Han skulle nog kunna ha det året runt, när jag flyttade in hos honom i Mars hade han fortfarande julstjärnorna uppe, de passade jag på att plocka bort när jag byte gardiner. Han är så söt min älskling. <3

Nu låter det som att Johan ska kika på film så jag ska passa på att slänga mig i soffan och somna brevid honom. Underbart att somna i hans famn. Love it.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback