Söndag kväll.

Finns det någon mer än jag som inte känner att det är självaste julafton på torsdag? Vart har all mysig jul stämning tagit vägen? Trodde helt ärligt att det skulle vara helt underbart nu när det är snö, vi får hoppas det kommer snart!

Jag och Mimmi var iväg till Kvantum förut, köpte lite städsaker till toan. Blev även tvättmedel, fika och middagsmat. Mamma och Bosse kom hit och fikade förut. Jag började även med maten, blev köttbullar idag. Mumsigt. När vi hade ätit var det dags för Mimmi och Alice att åka hem till Skåne igen, tur det inte dröjer länge tills nästa gång de kommer. Mimmi fick skrapa sin bil i 20 minuter innan hon kunde åka iväg, vi har bara åkt i min bil i helgen så det var en hel del snö på den. Johan och Tyson har åkt till svärmor, hon kom och hämtade dom förut. Johan skulle hjälpa Björn med hans dator och Tyson fick följa med, då kan han passa på att springa av sig och leka med deras hundar. Tror dock det blir en dusch till för honom imorgon. Han kommer älska mig! Jag tänkte gå in i duschen när de alla hade åkt och jag var själv hemma, ha lite egen tid men fastnade här. Har faktist precis kommit ut ur duschen, den värmde gott.
Jag hittade ett par byxor jag köpte när jag mamma och Mimmi var i London, de är alldels förstora nu. Bara åker av. Får snart åka och köpa en helt ny garderob, vilken tur jag har. Men tänker vänta tills jag nått mitt mål!

På torsdag är det julafton. Jag och Johan ska iväg till stan någon dag och köpa de sista julklapparna. Jag ska även till stan utan honom och köpa till han, nu har jag äntligen kommit på vad jag ska köpa. De kommer bli dyrt men han är värd var en krona min älskling.
På torsdag kommer mamma, Bosse och Malin hit. Vi ska äta julmat och ha det mysigt. Klockan 5 åker jag, Johan, Tyson och Malin vidare till Stenstorp för att fira jul. Johan´s mormor bor där, då ska vi fira med resten av hans släkt. I år börjar nog nya traditioner för min del. Sen pappa dog har vi inte haft några. Varken jag, mamma eller Mimmi har inte orkat bry oss, vi tog det helt enkelt som det kom.
Men i år får jag och  Tyson passa på att skaffa nya, eftersom det är min hund och jag hade honom innan jag och Johan blev tillsammans har han varit med på mina jular. Även i år ska han vara där jag är.

Tyson betyder så otroligt mycket för mig. När jag bodde själv var han alltid en tröst och han har aldrig varit elak, varken mot mig eller någon annan. Tyson skulle gärna vilja vara en knä hund, så himla mysig. Folk som har varit hemma hos mig och har varit rädda för stora hundar har aldrig varit rädda för Tyson, visst han kan hoppa men enbart för att han är glad och han slutar så fort man säger till honom. Utan Tyson vid min sida alla dåliga dagar hade jag inte stått här idag, han har verkligen hjälpt mig med sorgen efter pappa. När jag är/var ledsen kom han alltid och satte sig jätte nära, han la en tass på mitt ben och gosade in sig totalt. Det är vad jag kallar kärlek. Skulle något hända min älskade vovve vet jag inte vad jag tar mig till, han har en sån stor plats i mitt hjärta. Vi kan vara hur osams som helst men efter 10 sekunder busar vi är igång igen.
Tyson matte älskar dig!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback