Mellandags rea.

Så var även denna jul över. Har ni haft det bra och myst ordentligt med nära och kära? Det har iallafall jag gjort!
Synd att det är över så himla fort bara, det är alltid så mycket som ska fixas innan jul. Pynt, klä granen, handla och laga iordning julmat, köpa julklappar och framför allt all stress och sen ska den vara över på 3 dagar.
Nu vill jag bara ta bort allt som har med julen att göra men jag antar att det blir alldels för tidigt, får stå ut till efter nyår iallafall.
Jag känner på mig att 2010 kommer bli ett riktigt bra år. Nu ska jag leta fram nya krafter och bara må gott.
Hur ska ni fira in det nya året?

Idag har vi varit på Elin´s Esplanad. Folk blir tokiga så fort mellandags rean drar igång.
Nu har jag iallafall köpt nya jeans, det behövdes verkligen. Hittade ett par på Gina Tricot men dock inte på rean, hade ingen lust att trängas bland allt folk där inne så tog ett par som inte låg på rea bordet.
Johan höll på att bli tokig på allt folk där inne, tror inte han var ensam. Haha.
Något positivt är iallafall att jag har gått från storlek 32 till 29 på jeans och det är väl inte så konstigt eftersom jag tappat 13 kilo. Två kilo till sen är jag nöjd och jag har nått mitt mål.
Henrik köpte sig en ny kamera på Siba och Mimmi letade efter en telefon hon ville ha men antigen var den slut i affären eller så hade de den inte. Nu har hon iallafall beställt den.
Johan hittade inget i stan och var nog bara mest trött på allt folk, plus att han var lite dålig efter gårdagen.

Klockan 3 blev det julmat hemma hos mamma och Bosse.
De andra kollade på tomten är far till alla barnen medans jag slocknade på golvet. Så himla trött.
Vi byte även julklappar med Mimmi och Henrik.

När vi kom hem plockade jag fram dammsugaren, nu såg det verkligen ut.
Tog även en varm lång dusch, som jag frös innan. Brrr. Nu sitter Johan och Henrik och kollar på tv, Mimmi sitter i bäddsoffan vid den bärbara datorn och jag sitter vid Johan´s data.
Börjar bli ganska trött, snart blir det sängen. Skönt. Måste plocka ur diskmaskinen först.

Godnatt fina vän.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback