Lördag natt.

Nu har vi sett klart på filmen och den var helt klart godkänd, är inte allt för ofta som jag får se tjejer filmer här hemma. Eller det klart jag får men då måste jag se ensam och det är inget roligt. Haha. Därför får jag passa på när Mimmi här. Tyson har legat och sovit i mitt knä och Alice har busat runt som vanligt, vi har precis varit ute med dom nu. En vacker dag kommer jag halka omkull här utanför, svin halt nu och värre blir det väl. Tyson är så pass stark och när det är halt ute går man bara och spänner sig vilket ofta leder till att man halkar. När Tyson väl får fram lukten på något kan inget stoppa honom, varken jag eller Johan eller den som är ute med honom. Då är det han som är ute och går med oss istället. Men jag hoppas att den som ser mig när jag halkar får sig ett gott skratt, det skulle nog jag fått i alla fall. :)


Tyson med sin husse´s tröja.

Nu är det nog inte så mycket mer som händer ikväll. Johan gick över till Chim förut men kommer säkert snart, jag ska strax krypa ner i sängen. Är ganska trött.
Imorgon ska Mimmi åka hem, tur att hon kommer nästa vecka igen. De ska fira jul med Henrik´s föräldrar i år men kommer upp på juldagen.
Vi har en tradition att vara hos farmor och farfar på juldagen, den traditionen har funnits där i 53 år då min äldsta farbror föddes och sen har den bara hängt med. Jag har som sagt firat min juldag där i 20 år men nästa år tror jag dock att det inte kommer bli något, de börjar bli gammla och orkar inte med. Sen är inget heller som vanligt efter att pappa gick bort, upplever det mest bara som stelt och att alla sitter och tänker på honom. Jag tycker man ska vara glad för det man har kvar men tyvärr verkar folk i släkten tycka att han var ALLT. Han var mycket men inte allt, man har fler nära och kära som betyder mycket. Strunt samma.
På juldagens kväll ska vi bli onyktra och göra Skövde osäkert.
Nu ska ni få höra, jag är inte mycket för att dricka detta händer väldigt sällan, jag känner att jag lika gärna kan vara nykter och onykter mig kvittar det. Därför går jag heller inte ut ofta och på juldagen är det exakt ett årsedan jag var ute. Ni hörde rätt, jag har inte varit ute på ett år. Jag kan faktiskt inte se något nöje med att bli onykter, dels mår man inget bra dagen efter och det är väldigt många som inte kan hantera alkoholen på rätt sätt.
Vi kan ta matfestivalen som exempel är mångas första fylla, de springer runt på stan är onyktra och inte kan bete sig. Jag åkte in i år men tyckte det inte var något roligt alls, jag var inte ens där i en timme utan åkte hem och som vanligt blev det bråk eftersom jag är så hiiiiiimla tråkig som inte dricker. Ni som tycker att jag är tråkig som inte dricker kanske borde ha lite mer fakta om varför det är så också.
Jag har mycket att säga om varför jag inte dricker men sen beror det nog mycket på att jag och mina kompisar började dricka när vi var 12 år, vi var jätte små. Vi gick på krogen när vi var 14/15 år, hur stor är man då igentligen? Inte stor alls! När vi fyllde 18 tyckte vi bara det var skit tråkigt att gå ut, vi hade ju redan varit med om det i 3 år. Så till er som inte är 18 år, vänta med att gå ut tills ni fyller 18 annars får ni inget roligt tyvärr.

Godnatt mina fina vänner.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback