Hemlis avslöjad.

Likt alla andra dagar så har även denna sprungit iväg. Lite otäckt att tiden går så fort, snart sitter man väl där på ett äldreboende och berättar hela sitt liv för en stackars praktikant. Märks det att jag själv har varit med om det? Haha.

Det som var en hemlis var att jag skulle på arbetsintervjuv idag, jag får redan på hur det gick redan på måndag och det får även ni. Anledningen till att jag inte sa något var att jag inte vill ta ut något i för skott, då blir man bara besviken efteråt. Men detta verkar vara ett jobb som passar till man hittar något annat och självklart är det som personlig assistent, man är väl inte utbildad undersköterska bara för att. Fat det går verkligen inte jämföra med Lidköping, där var det rena lyxen att jobba bara för personen jag jobbade hos var så otroligt lat. Opps.
När jag kom hem var inte Johan hemma, bara en glad hund som mötte mig i dörren. Alltså visade det sig att Johan hade gått upp utan att jag behövde tjatta, jag sa BARA till två gånger innan jag åkte. Han var iväg till Bosse´s jobb och hjälpte till med de små små små kakelplattorna som var kvar. Det var meningen att de skulle bli en list längst upp men eftersom de är en gammal lägenheten så syns det självklart också, väggen/överskåpet är hur snett som helst och det skulle bara se dumt ut med en list så istället blev det kakel. När Johan och Bosse fixade det satte jag mig och sorterade ALLA filmer vi har, är en del! Fanns så många utan fodrall och även massa dubbla, skrev även om alla och satte de i bokstavsordning så nu slipper man stå i hundra år och leta efter en film.
Tog en pause och åkte med Bosse och Johan till donken, mumsigt med mat. Blev även en sväng på Elin´s men vi alla hade missat att det var först nästa vecka de börjar med jultiderna. Johan ville kollat kläder men de enda som vi segisar hann med var Cervera och Blomsterlandet. Fick bli en sväng inne på Maxi också.

Jag fortsatte med filmerna när vi kom hem. Johan satte sig vid datan och har suttit här nästan hela dagen. Var klar med alla filmer halv 9, då kanske ni förstår bättre att det är en del. Johan åkte på att städa, dammsuga och torka golven. Det tyckte inte jag att han dog av eftersom det inte händer allt för ofta. ;P
Jag gick och små plockade och efter det stängde jag in mig i sovrummet och läste min underbara bok. Sanning om Gömda, har ni inte läst den MÅSTE ni läsa den.
Har även klätt julgranen för andra gången i år. Snacka om att man har en klumpig hund, han rev ner hela jävla granen. Funderar på om han har sett Pluto på julafton. Haha.

Nu ropar sängen på mig. Natti natt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback