God jul.

Så var den stora dagen här. Jag kan fortfarande inte känna att det är julafton idag, konstigt. Vi får hoppas att den känslan smyger sig på under dagen. När man var liten kunde man inte ens sova, man var så nervös och pirrig inför denna stora dag. Man vaknade hur många gånger som helst under natten för att se om tomten varit där med paket, åh vilken underbar känsla. Jag saknar det. Men som man säger, julen är barnens dag och jag håller verkligen med. Längtar tills jag får egna små kids, då kommer detta va den största dagen på året.

Jag har precis tagit en sväng med dammsugaren, ja sånt får man göra även på julafton när man har hund! Ska strax hoppa in i duschen med innan det måste jag väcka mina älsklingar som ligger och snarkar så sött. Tror den ena vill ut och kissa och den andra ha kaffe. Det är så det brukar se ut på morgonen här hemma.
Vid 11 kommer mamma hit, vi börjar med maten medans Bosse åker in och hämtar Malin. Vi har sagt att vi ska äta vid 1 men kan bli tidigare ändå. Julskinkan är redan klar och även våran Janson men mycket annat som inte kan stå klart innan så det får vi göra idag.
Klockan 3 börjar Kalle Anka och jag ska verkligen försöka att inte somna i år, har gjort de det senaste åren men idag ska jag vara pigg. Hihi.
Vid 5 åker vi vidare till Stenstorps, då är det dags för mat en gång till och jul firande med Johan´s mamma och släkten på den sidan.
Ikväll vet jag inte vad som händer, antar att vi blir kvar i Stenstorp en stund. Johan pratade igår om att gå ut men då kommer han att få en riktigt riktigt grinig flickvän. Jag tycker mest att man kan gå ut på juldagen och inte självaste julafton, skillnaden är att när han var själv och inte bodde tillsammans med någon kan jag förstå att han ville gå ut. Men nu förstår jag inte hur han ens kan tänka tanken och jag skulle ALDRIG lämna Tyson själv på julafton, jag får dåligt samvete alla vanliga dagar så vad skulle jag inte få idag.

Nog om detta.
Jag önskar er alla en riktigt god jul. Njut av maten, det ska iallafall jag göra.
(Nästa vecka börjar hård körningen igen) :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback