Bröd bakning.

Brödet som jag bakade tidigare idag blev jätte fint och var även gott, i alla fall enligt mamma, Bosse och Johan även Tyson fick smaka. Tog med en påse upp till mamma förut när jag skulle hämta alvedon. Känner mig fortfarnade lite halv dålig. Som tur är hjälpte de med två alvedon, ska snart ta två till så jag slipper vakna inatt och gå upp. Vore skönt om man kunde sova hela natten för en gångs skull. Har även städat här ikväll, såg ut som ett tusan i köket efter att jag bakat. Haha. Men klart man städar efter sig, sen att de andra rummen fick sig en omgång också är en annan sak. Imorgon om det inte regnar tänkte jag ta tag i fönstret i köket, mycket kladdigt efter Tyson. Tar i alla utsidan och insidan, emellan får vänta tills våren kommer. Tänkte även baka mer bullar imorgon, denna gången får det nog bli med vanilja istället för kanel då har man lite att välja på. Ska börja baka julgodis någon dag, kanske i helgen beroende på hur kroppen mår.
Kikade på paradise hotel förut, funderade på vad deltagarna som var med tänker nu när de får se avsnitten. Så otroligt mycket skitsnack och igentligen ett värdelöst program, ändå kollar man. Haha. När de var slut hoppade jag in i duschen, frös så himla mycket. Kände mig verkligen upp tinad efter det.
Nu är det snart dags att krypa ner under täcket hos min älskling, ska tvinga honom att värma mig. Även min underbara vovve är bra på detta, han ligger nästan på en. Ibland blir det för mycket eftersom han ändå vägar 45 kg, tjockisen då. ;)

Nästa vecka kommer äntligen Mimmi tillbaka hit. Var så skönt förut när man bara kunde gå över till henne på kvällarna, nu blir det lite jobbigt om man skulle göra det. Skulle ALDRIG orka gå enda till Skåne. Saknar till och med att gå ut med Alicen, älskade hund. <3
Och Mimmi: Thank you very medvurst. Haha.
Ja det är något som jag började säga för några år sedan, på tiden då jag bodde hemma. Jag var inte speciellt morgon pigg när jag gick till skolan så mamma brukade gå upp och göra frukost till mig. En morgon hade hon gjort en smörgås med medvurst på och jag skulle säga tack men istället blev det denna meningen. Kneppigt. Mimmi hade iaf aldrig hört mig säga det förens för några månader sedan, konstigt. Tror hon bara glömt bort och hon skrattar varje gång jag säger det. Love.



Kommentarer
Postat av: Mimmi

Hahaha, thank you very medvurst :D

2009-12-11 @ 13:04:36
URL: http://mimmis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback