Arg!

Nu är jag hemma igen. Det var en konstigt möte med en massa konstiga värderingar, tycker det är helt sjukt att man MÅSTE gå med i jobbgaranti för ungdomar annars får man inget från akassa eller alfa kassa. När man är med i detta innebär det att man får praktik istället för arbete, visst är det löjligt? Jag menar folk som har haft jobb innan och arbetat som vanligt, har en utbildning och allt de där ska man då behöva gå från att ha varit en arbetare till att få praktik? Tycker det är helt sjukt! Man tjänar så mycket bättre på att arbete än att få ha praktik. Skaffa istället fram jobb till ungdomar och varsla dom inte, ungdomar som har hela jobb livet framför sig ska behöva gå hemma och dra medans äldre som kanske har 5 år kvar att arbeta ska få stanna. Vad är det för jävla system? Sen står det i tidningarna att ungdomarna inte gör något och det leder till brott osv, dra inte alla ungdomar över samma gräns och sluta klaga man kan faktist inte göra mer än att söka. De som klagar borde bli arbetslösa och få känna på hur det är, det är inte så jävla kul. Man får inga pengar, i alla fall ingen bra inkomst. Man har inget att göra på dagarna och man glömmer helt bort veckodagarna. Man blir fan för slappad.

Nu tänker jag ta en svängom med dammsugaren innan jag ska iväg till stan igen. Ska vara där 14:15.
Innan det ska jag även äta något och ta en promenad med Tyson. Stress stress.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback